בבית היהודי מתחייבים: תיק התרבות יהיה בידי הסיעה

אבי יעקב No Comments on בבית היהודי מתחייבים: תיק התרבות יהיה בידי הסיעה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום רביעי הקרוב ילכו עשרות אלפי מתפקדי סיעת הבית היהודי לקלפיות ויבחרו את הרשימה שתרוץ לכנסת העשרים, אלא שרגע לפני שאותן קלפיות נפתחות השיגה בשבוע שעבר השדולה לקידום תרבות יהודית התחייבות בכתב מחברי כנסת מכהנים ומתמודדים חדשים בפריימריז שחתמו על אמנה המחייבת אותם לדרוש את תיק התרבות בכל משא ומתן קואליציוני בכנסת הבאה.

לטענת חגי לובר יושב ראש השדולה לקידום תרבות יהודית ומנהל תיאטרון אספקלריא במשך השנים המפלגות הדתיות-ציוניות הפקירו את הזירה הזו של תרבות יהודית "אותן מפלגות הזניחו את התחום למרות שיש מאות אלפי צרכני תרבות דתית, במשך עשרות שנים אף אחד לא הסתכל על התרבות היהודית ואת התוצאה אנחנו רואים היום, ישנה אפליה מובנית בתקציב התרבות- מי שחילוני נתפס כצרכן תרבות ולכן אותם מוסדות מקבלים תקציבי ענק ומי שדתי נאלץ להסתפק בפירורים, אין לנו אפילו אולם ראוי אחד לרפואה שבו אפשר לקיים מחזות יהודיים" אמר היום חגי לובר יושב ראש השדולה ומנהל תיאטרון אספקלריא.

במהלך החודש האחרון החתימו חברי השדולה את חברי הכנסת של סיעת הבית היהודי ואת המתמודדים בפריימריז המפלגה על כתב אמנה המחייב אותם לדרוש בכל משא ומתן קואליציוני שתיק התרבות יימצא בידי הבית היהודי בכנסת הבאה. בנוסף התחייבו החותמים לפעול לביצור תרבות מקור יהודית ובכלל זה בחקיקה, בהעלאת המודעות ובסיוע תקציבי.

"רשימת החתומים על האמנה ארוכה וגם אלו שלא חתמו אמרו שהם יפעלו לשנות את הסטטוס קוו הזה" אמרו בשדולה.
כתב אמנה.pdf



0 תגובות